Samstag, 8. Juni 2013

Miradije Ramiqi

Miradije Ramiqi lindi më 11.9.1953, në Pozheran të Vitisë, ku kreu filloren, kurse normalen në Ferizaj e Gjilan më 1972. 1974-1978 Akademinë e arteve (dega e pikturës), e kreu në klasë të prof. Rexhep Ferri dhe të prof. Muslim Mulliqi në Prishtinë. Gjatë studimeve më 1974-1978 ishte anëtare e Pleqësisë së Fakultetit, njëherësh edhe anëtare e Senatit të Universiteti të Prishtinës, përfaqësuese e studentëve të Akademisë së Arteve. Kurse në janar të vitit 1978 mori pjesë në "Takimet e Universiteteve të Jugosllavisë" në Malinska-Kërka, e cila përfaqësoi studentët e Universitetit të Prishtinës me paraqitjen e saj dinjitoze. 1979 Ka bërë specializimin ( 3) mujor në Francë-Paris, në artet figurative, financuar nga; Bashkësia Krahinore për Punë Shkencore e Kosovës, dhe ishte realizuese e suksesshme e projektit. 1995-1997 Kreu studimet pasuniversitare te prof. Muslim Mulliqi, në Prishtinë dhe mbrojti Temën e Magjistrarurës me titull "Arti në udhëtim rreth rikuptimësisë së tij". Punon; Profesor në Fakultetin e Arteve në Universitetin e Prishtinës. Jeton në Prishtinë.


Ekspozitat KOLEKTIVE:

  • 2008 Galer. e Arteve “Flaka e Janarut” Gjilan
  • 2007 Galer. Qendra e kultures, nentor Mitrovice
  • 2007 Galer. Nacion.” Cifte Hamam”Ekspoz.Mbarekombetare-Ditet e kultures
  • shqiptare ne Maqedoni , nentor Shkup-Gostivar
    • 2007 Muzeu i Kosoves- ” Rrugët e lirise ” SHAFK, mars Prishtinë
    • 2007 Galeria e Arteve ” Flaka e Janarit ” Gjilan
    • 2006 Galeria e Arteve te Kosovës, Ekspozita ” Çmimi Muslim Mulliqi-2006 ”
    Prishtinë
    • 2006 Galeria ” Çifte Amam ”, ( nentor ) me rastin e vendosjes së Shtatores se Skënderbeut Shkup
    • 2006 Galeria e Arteve e Kosoves, ” Salloni i nëntorit” Prishtinë
    • 2006 Kolonia e artistëve ” Festina ” Therandë
    • 2006 Muzeu i Kosovës, ”Dita e Prishtinës” ,qershorë Prishtinë
    • 2006 Galeria e Arteve, "Flaka e Janarit" Gjilan
    • 2005 Galeri d’Art Patenier, ekspozitë e artistëve shqiptarë, 9 deri 28 dhjetor
    Namyr - Belgjikë
    • 2005 Galeria e Arteve e Kosovës "28 Nëntori - Festa e Flamurit", SHAFK
    Prishtinë
    • 2005 Galeria Nacionale e Republikës së Maqedonisë, Ekspozita internacionale
    "Skënderbeu strateg e luftar", Çifte Amam - Shkup
    • 2005 Galeria Arteve e Kosovës, Ekspozita Internacionale "Skënderbeu –
    strateg e luftëtar" - Prishtinë
    • 2005 Akademia Europiane e Arteve 35o Sallon “Concours Internationa “ Bruksel
    • 2005 Galeria "QAFA" e Ministrisë së Kulturës "Dita e Prishtinës" SHAFK –
    Prishtinë
    • 2005 Ekspozita “Konkurs Internacional në 70-vjetorin e vdekjes
    së Aleksandër Mojsiu”, Llugano
    • 2005 Muzeu i Kosovës "8 Mars" Prishtinë
    • 2004 Galeri "ARSENAL", Universiteti Notre Dam de la Paix Namyr - Belgjikë
    • 2004 Akademia Evropiane e Arteve 34o Sallon “Concours International” Bruksel
    • 2004 Shtëpia e Kulturës, "Mitingu i Poezisë" Gjakovë
    • 2004 Galeri "HIBIYA", Ekspozitë Internacionale për Paqe Japoni
    • 2003 Shtëpia për aktivitete rinore "FESTARI" Therandë
    • 2003 Shtëpia e Kulturës e qytetit të Shkodrës Shkodër
    • 2003 Galeri "ARTITUDE", Ekspozitë Internacionale për Paqe Paris
    • 2002 Galeri "CLAE" Luxemburg
    • 2002 Galeria e Arteve të Kosovës, Ekspozita "Dita e Prishtinës" (SHAFK) Prishtinë
    • 2002 Galeria e Arteve të Kosovës, Ekspozita "Portreti" Prishtinë
    • 2002 Teatri Kombëtar, "Kohët e paharruara", Prishtinë
    • 2001 Shtëpia Popullore në Ronneby Suedi
    • 2001 Shtëpia e Kulturës në Hassleholm Suedi
    • 2001 Shtëpia e Popullit në Alvesta, Ekspozitë e Artistëve nga Kosova - Suedi
    • 2001 Galeri- kafe "KOHA", Qendra për Kultivimin e Artit Figurativ (QKAF) "Studio&Plejada", Prishtinë
    • 2001 Galeri Pallati i Rinisë, Ekspozitë e Qershorit "Dita e Prishtinës", Prishtinë
    • 2001 Teatri Kombëtar, "Për fëmijët bonjakë dhe invalidët e luftës" (Eksozitë shitëse) Prishtinë
    • 2000 Galeri-kafe "KOHA", Pamor Art "DARDANËT" Prishtinë
    • 2000 Teatri Kombëtarë "8 Mars" Prishtinë
    • 1998 Galeri Pallati i Rinisë "Salloni i nëntorit" (SHAFK) Prishtinë
    • 1992-2005 Ekspozita tradicionale "Flaka e Janarit" Gjilan
    • 1998 Galeri "EUROPA"- Ekspozitë mbarëkombëtare Gostivarë - Maqedoni
    • 1997 Galeri "Hani i dy Robertëve" - Salloni i Nëntorit" (SHAFK) Prishtine


    Çmime për pikturë:

  • 2006 Mirenjohje dhe Medalje të Argjendë në konkursin internacional të ” Sallonin e 36-të të Akademisë Evropiane të Arteve ” në Bruksel 2006 Çmimi blerës i galerisë ”Flaka e Janarit” , Gjilan
  • 2005 Medalje të Argjendë kombëtare në konkursin internacional në ” Sallonin e 35-të të Akademisë Evropiane të Arteve" në Bruksel 2004 Mirënjohje dhe Medalje të Argjendë në konkursin internacional të "Sallonin e 34-të të Akademisë Evropiane të Arteve" në Bruksel Është anëtare e rregullt e:
  • Shoqatës së Artistëve Figurativë dhe Aplikativë të Kosovës Akademisë Evropiane të Arteve në Bruksel dhe eLidhjes së Shkrimtarëve të Kosovës (anëtare e Kryesisë) Përveç veprimtarisë në krijimtarinë e kulturës figurative, qysh në moshë të re është marrë edhe me aktivitete dhe krijime të fushave të tjera. Që nga vitet ‘70 është prezente me shkrime poetike, tregime, ese etj. në periodikun tonë: në Fjala, Zëri i rinisë, Jeta e re, Sfinga, Lemba e Ulqinit etj., si dhe në të përditshmen prestigjioze, gazetën Rilindja. Po ashtu është e përfshirë edhe në antologji të shumta në gjuhën shqipe dhe në gjuhë të huaja.
    • 2007 Antologji e perkthyer ne gjuhen rumune Shpirt i përflakur, Bukuresht
    • 2000 Boton vëllimin e tretë poetik Pëshpërim mbretërie, "Rozafa”,Prishtinë
    • 1990 Boton vëllimin e dytë me poezi Shi në pasqyrë, “Rilindja”, Prishtinë
    • 1981 Boton vëllimin e parë poetik Drithërimë ngjyrash, “Rilindja”, Prishtinë


    Çmimet për poezi:
    • 2007 Çmimi i tretë në ”Flakadan i Karadakut” LSHK në Viti
    • 2006 Çmimi i tretë në ”Sofra Poetike” Ymer Elshani në Drenicë
    • 2004 Çmimi i dytë në ” Flakadan i Karadakut ” LSHK, Viti
    • 2001 Çmimi i tretë në "Ditët e Nënës Terezë" të SHSHK, Prishtinë
    • 2000 Çmimi i parë në "Takimet e poeteshave" i SHSHK-së në Vushtrri
    • 2000 Çmimi i parë i "Flakës së Janarit” – “Flaka e Lirisë" në Gjilan
    Vushtrri:
    • 1986 Çmimi i parë në "Takimet e poeteshave" i SHSHK-së në Vushtrri





    Miradije RAMIQI

    TRIPTIK POETIK

    1. URIA ARTISTIKE

    Çdo njëzete e katër orë
    Ndjejmë uri
    Hamë Gjuhë
    Lëpijmë Buzë
    Puthim Sy
    Kafshojmë Veshë
    Ngopemi dashuri
    Kështu
    Pak nga pak
    Ikim nga vetvetja
    Mbyllemi në kornizë
    Pak fare pak bëjmë
    Vetvrasje Artistike






     
    2. KOHË (DHE) DHEMBJE E BUKUR NË SHI

    Më dhemb deri në Iliri
    Kur jam largë e afër teje
    Derisa Ti ik në turmën ecejake
    Në majë gishtash ndalur
    Në pëlhurë t’i zë të gjitha ikjet
    Bukuria shndërrohet ne pikturë
    Aty krijohet ëndrra e dhembjes

    Brenda një kohe në fytyren time
    Përzihen pikat e shiut dhe loti

    Me siguri më dhemb
    Me mallin për ty
    Edhe me një Mbretëri
    Kur Ti s’ishe aty
    Një ditë të bukur
    Me shi e pa shi
    Në pasqyrë takohen
    Shi e dhembje e bukur




     
    3. STINËT E MËKATIT

    Ti nuk u ktheve
    Nuk më fale në pranverë
    Mëkati më shpërlau
    Nëpër gurët e rrufeve
    Më kot më veshe me fustan malli
    Në vend teje pranvera stoli
    Një kurorë lulesh ma solli

    Në ecjen tënde
    Nuk më fale as në verë
    Kallinjtë m’i mbështollën flokët
    Dielli tinëzisht u fsheh në ta
    Sërish ëndërrova mëkatin e parë
    Një copë gjelbrim t’a arrnova
    Në ecjen tënde deri te unë pikturë

    Si nuk u njohëm
    Në vjeshtë arrita pak para teje
    Ti megjithate nuk më fale
    Si nuk u njohëm as në këtë vjeshtë
    Mëkati t’u lulëzua në fytyrë

    U struke në hijen e germave

    Një ditë dimri më zure në pritje
    Barin e thatë e njomi loti im
    U struka në hijen e germave
    Më mbylle në një mallëngjim

    Refreni
    Ti asnjë stinë nuk ma fale
    Unë dola sërish me fustan të njëjtë
    Si në katër stinët e tjera
    T’i mbledhë ëndrrat e kuqërremta
    Që më harruan
    Për të arritur deri te Ti




     
    4. RILINDJE ARTISTIKE

    Në çarjet e gjoksit drithërim
    Në ecejaket e dhembjeve të murosura
    Çuditërisht shpërthen një pikturë
    Ngadalë e përgjumur zbret deri tek unë

    ” Ecën nëpër gjakun tim të shprishur ”

    Lëkur-rjepur Atdheu im
    Eshtrat kërkojnë qetësi
    Nga vuajtja Vdekja apokaliptike
    Përvujtënisht në tablo paraqitet
    Rilindje artistike




     
    5. MUREVE TË HARRESËS

    ( Ç’të bëj me pritjen duke kërkuar
    kthimin tënd mall i pashuar )

    Zgjohuni o ju të mallkuar
    Kur malli kërkon dashurinë
    Rrugëve të mendjes së fjetur
    Sh(p)aloni shekujt mbi supe ngarkuar
    Në muret e harresës
    Ndrydhje ndjenjash kujtime
    Nëpër të prekurat
    Dhembje e murosur Rozafë
    Në heshtje Gjoksit tonë derdhet dashuria
    Mbjell qëndresë themeleve të Ilirisë
    Zgjohuni o ju të bekuar
    Në prekje të këtij shekulli
    O ju njerëz
    Të përvuajturit e kësaj toke
    Mureve të harreses
    Zgjohuni






     
    6. PRITJA

    /Pritja më e madhe se ardhja ishte /

    I shemba muret që na ndanë
    Ti prap nuk ishe aty
    Duke e përsosur vetmin në afreskë

    Gërvisha lëkurën time dhe s’doli gjak
    Në vend të plagës pashë fytyrën tënde
    Lotonte Pritjen si dhunti të flisë
    Gritha edhe pak sa të më dalë gjaku
    Ç’çudi I pashë duart e mia mbi atë fytyrë
    Duke ta zbehur mërzinë e Pritjes
    Nga ai dhelkim u drithërua afreska
    Tha: ” S’mund ta duroj më këtë robëri ”

    Zbriti dhe shembi muret që na ndanë
    U ul në skajin tjetër të studios
    Tha: ” Më shpirtëzo edhe njëherë ”
    Nga ajo Pritje unë u ringjalla
    Fytyrën tënde e ktheva në skulpturë
    Që të më ruaj nga një dimrim i ri

    Pritja është më e madhe se ardhja







    7. E BARDHA NË PASQYRË


    Një mbrëmje e heshtur në pasqyrë
    Ca puthje t’i fala Orfe
    Dhe gjithçka ndodhi më vonë
    Në dritare të pritjes
    Rrinte e varur këmishë e bardhë

    Ngjyrat e harresës t’i fala
    Të shkrira në një pikturë të çmendur
    Derisa në dritare shfaqej pikëllimi
    Shi binte deri në dhembje
    Porteti yt zgjohej nga ëndërrimi
    Përqafonte fytyrën në pasqyrë

    Me duar tona përthekuam bardhësinë



     

    8. ALEGRO (I)

    Deri sa të piqen ngjyrat
    Qiellin e mbaj mbi supa
    Mos m'i shikoni gjithmonë
    Buzëqeshjet e kursyera
    Kujtimi i hëngi muret e dhomës
    Në Studion ku isha një herë
    Duke i krijuar ngjyrat
    Prapë udhëtim e vetëm udhëtim
    Dhe peizazhi që më ndjek kudo

     
     

    9. PRITJA E NGJYRAVE

    M'i more duar këmbët
    Peizazhi imi i gjorë
    Mbeta torzo
    M'i verbove sytë
    Tash s'di ku më le
    Peizazhi im i gjorë



     10. NJË NATË

    Çdo natë e ka
    Edhe një natë tjetër
    Errësira shumëzohet
    Pjell harresën
    Çdo natë e ka
    Edhe një natë tjetër
    Bredh në çdo skutë
    Fantazmë trishtimi
    Një natë
    Si asnjë natë tjetër
    E s'është natë tjetër


     

    11. NË UDHËKRYQ

    Tash s'di
    A kam zbritur ende në vetvete
    Apo kam dalë prej saj
    Me një lot më tepër
    Jam nisur kësaj rruge
    Të arrij njëherë
    Pa u mplakur prej pritjes
    Në udhëkryq
    Prej nga më ndjek nëpër rrudha
    Që malli me ngulmë i ndërton
    Tash s'di
    A kam dalë nga vetvetja
    Apo jam mbyllur në ty



     
    12. NJË DITË DERI TE BARDHESIA

    Derisa në pëlhurë shkrij
    Ngjyrën e dhembjes
    Bëhu roje e natës Orfe

    ***
    Në portretin tënd
    T’a vizatoj fytyrën time
    Të paluar diku në pritje
    Në pasqyrë të thyer
    Njëmijë thërmiza bardhësie

    Edhe një puthje më fal
    Në muret e mbyllura në pasqyrë
    Nga buzët tua të njoma
    Për Ty
    T’a pi edhe një gotë harrimi

    ***
    Në një mëkat u përqafuam
    Në një stinë të ngrohtë më shpërndërrove
    Me dhembje të palova në puthje

    ***
    Ti ike që nesër të kthehesh
    Në një hapërim me duar të mpira
    Të kuptosh se për Ne
    Dashuria nuk ka kuptim


     
    13. STUDIO I

    Hajneshë e trupit tim të mëkatuar
    Ik prej meje deri sa të të zë
    Në Studio para meje shtrihet gjeregjatë
    Arkivoli i shndërruar në një hije
    Një dorë e merr brushën time të lënë
    Më kthen në një peizazh të verdhë
    Në parakalim i vizatoj të gjitha stinët
    Njeri pa emër e nishan
    Arkivoli i zgjatur në një hije
    Brusha ime më ngjyros murit të bardhë



    14. TA ZDESH KËMISHËN E NATËS


    Prej nga në këtë dhomë të bardhë
    Barikada prej thonjve të macjes
    Në Studio fillon të rigojë pikëllimi
    Gjaku fqinji im i parë më zgjoi prapë
    Nga gjumi dimëror i lëkurës së regjur
    Ta vazhdoj udhëtimin nëpër peizazh
    Që më mbeti para sa shekujsh këtu
    Vizatim i pakryer në pëlhurë të zezë
    Ta zdesh këmishën e natës
    Heshtjen ta kthej në një qiri vallë
    Të dalë prej murit që më muros

    Keine Kommentare:

    Kommentar veröffentlichen